El premi té una dotació econòmica de 25.000 euros

El termini per presentar les candidatures s’acaba el 10 de setembre

Fundación MAPFRE ha convocat la 1a edició del KBr Photo Award, un premi internacional amb una periodicitat biennal obert a fotògrafs que tinguin previst realitzar un projecte nou o finalitzar-ne un que ja tinguin començat, inèdit en tots dos casos, que no s’hagi presentat a cap altra convocatòria similar.

La dotació del premi és de 25.000 euros. A més d’aquesta quantitat, Fundación MAPFRE produirà i organitzarà una exposició a l’Espai 2 del KBr el febrer del 2023, on es mostrarà el resultat del projecte guardonat. Juntament amb l’exposició, Fundación MAPFRE n’editarà el catàleg.

El jurat del premi està format per quatre membres destacats del món de l’art: Carles Guerra, artista, crític dart i comissari independent; Thomas Weski, conservador de l’Arxiu Michael Schmidt i comissari d’exposicions; Sarah Meister, directora executiva d’Aperture, i Urs Stahel, escriptor, comissari, assessor independent i conservador de MAST – Manifattura di Arti, Sperimentazione e Tecnologia, a Bolonya. A més a més de, Carlos Gollonet, conservador en cap de fotografia de Fundación MAPFRE.

Nadia Arroyo, directora de Cultura de Fundación MAPFRE, destaca que “amb aquest premi, la Fundación vol reafirmar el seu suport a la creació artística donant a conèixer el guanyador o la guanyadora en l’escena nacional i internacional, tot impulsant-ne la carrera amb un premi en metàl·lic, una exposició de la seva obra i el seu catàleg corresponent”.

Les candidatures es poden presentar fins al 10 de setembre a kbr.fundacionmapfre.org

Dossier de premsa