Portada » ‘Preparats per a certs abismes. Català-Roca obert al pensament’, nou cicle de conferències al Centre KBr Fundación MAPFRE Barcelona

A MÉS, ES POSARÀ EN MARXA EL SEGON TALLER GET REAL! (OBRE ELS ULLS!) DE LA MÀ DE CRISTINA DE MIDDEL

Fundación MAPFRE ha organitzat un nou cicle de conferències titulat Preparats per a certs abismes. Català-Roca obert al pensament, dirigit per Laura Terré, que se celebrarà del 28 de febrer al 2 de març al Centre de Fotografia KBr Fundación MAPFRE Barcelona.

A les trobades, que giren al voltant de l’obra de Francesc Català-Roca, hi participaràn el col·lectiu CritTeam (Eugènia López Reus i Miguel Jaime), Aurora Fernández Polanco i Javier Pérez Andújar, que faran una aproximació al fotògraf de forma lliure, en línia amb els seus interessos artístics i estètics a fi de proposar-nos noves i suggeridores interpretacions.

Aquest cicle forma part del programa d‟activitats de l’Any Francesc Català-Roca, del qual Laura Terré n’és la comissària.

Més informació: https://kbr.fundacionmapfre.org/ca/activitats/preparats-per-a-certs-abismes/

Dates: 28 de febrer, 1 i 2 de març

Hora: 19:00 hores

Format: Presencial i online

A més, la Fundación ha posat en marxa la 2a edició del taller Get Real! (Obre els ulls!) que, dirigit per Cristina De Middel, proposa un acostament, des de la teoria i la pràctica, a la relació entre fotografia i reconstrucció del passat històric.

Centrant-se en la revolució anarquista que va tenir lloc a Barcelona l’estiu del 1936, De Middel convidarà els participants seleccionats a tornar a fets i llocs i a reflexionar sobre el significat d’aquests esdeveniments en el marc del dia a dia de la ciutat.

La idea és entaular un diàleg entre el passat i el present i desafiar el participant a traduir visualment l’idealisme i els conceptes subjacents a la revolució.

El taller no se centrarà tant en els aspectes tècnics de la fotografia, sinó que més aviat inclourà recorreguts pels carrers de Barcelona amb un propòsit: oferir eines i reflexions destinades a refinar i canalitzar la narrativa visual. El resultat serà crear una maqueta de llibre en comú i analitzar possibles idees expositives per a aquest tipus de projectes.

El taller està dirigit a un grup reduït de 15 fotògrafs i el període de recepció de candidatures finalitza el pròxim 12 de març.

Dates: del 13 al 16 d’abril

Per a més informació: https://kbr.fundacionmapfre.org/ca/tallers/cristina-de-middel/

A la jornada prèvia a l’inici del taller, De Middel oferirà a KBr la xerrada Vida i miracles, oberta al públic general.

Data: 12 d’abril

Hora: 19 h