Portada » Fundación MAPFRE celebra el Dia Mundial de la Fotografia amb entrada gratuïta a les seves exposicions

DISSABTE, 19 D’AGOST

A Madrid s’exposen les mostres Louis Stettner i Anastasia Samoylova. Image Cities

En el centre KBr Fundación MAPFRE Barcelona es poden visitar les mostres Tina Modotti i La Catalunya de Jules Ainaud (1871-1872)

Amb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Fotografia, el proper dissabte, 19 d’agost, Fundación MAPFRE oferirà entrada gratuïta durant tota la jornada a les seves seus de Madrid i Barcelona.

A Madrid, es poden visitar les exposicions Louis Stettner i Anastasia Samoylova. Image Cities

Louis Sttetner

Aquesta exposició constitueix la major retrospectiva que s’ha realitzat fins avui del fotògraf nord-americà Louis Stettner (1922-2016), l’obra del qual no ha estat en general objecte del reconeixement que sens dubte mereix. Organitzada de forma cronològica, presenta més de cent noranta fotografies que recorren tota la seva trajectòria, incloent algunes imatges inèdites i part de la seva obra en color, gairebé desconeguda fins ara.

Anastasia Samoylova. Image Cities

El projecte Image Cities de la fotògrafa Anastasia Samoylova és la proposta guanyadora de la primera edició del premi internacional KBr Photo Award,  iniciat per la Fundación MAPFRE, amb caràcter biennal, el 2021.

Image Cities és un exhaustiu i meticulós treball, desplegat en diverses localitzacions, entorn de la integració de la fotografia i de la imatge en l’entorn urbà. Samoylova renova la visió i el llenguatge de la fotografia documental en un procés de treball que ella defensa com a artesanal: les imatges es juxtaposen donant lloc a efectes visuals sorprenents en els quals la figura humana està gairebé sempre absent i, si apareix, ho fa a una escala mínima enfront de la grandesa dels edificis i els anuncis publicitaris.

D’altra banda, al centre de fotografia KBr Fundación MAPFRE Barcelona els visitants poden gaudir de les mostres Tina Modotti i La Catalunya de Jules Ainaud (1871-1872).

Tina Modotti

Tina Modotti (Udine, 1896-Ciutat de Mèxic, 1942) va viure durant la seva existència a l’ull de l’huracà. La seva interessant trajectòria vital i artística va discórrer emmarcada per alguns dels més importants fets històrics dels anys 20-30.

A més de posar l’accent en la seva relació amb Espanya, la mostra fa una reconstrucció de la figura de Modotti, tant en la seva faceta d’artista / fotògrafa com en la de revolucionària / militant antifeixista.  A més, s’hi mostra una extensa quantitat de material documental i una de les pel·lícules que Modotti va protagonitzar a Hollywood.

La Catalunya de Jules Ainaud

Ja fa més de  cent anys que el conjunt de fotografies que Jules Ainaud va fer a Catalunya entre el 1871 i el 1872  per encàrrec de la casa Laurent ,van ser exposades a l’Ateneu Barcelonès per primera i única vegada. Igual de les fotografies de la zona de Llevant que va comercialitzar aquesta casa, durant molt de temps s’havia considerat que aquestes imatges eren obra del mateix Jean Laurent.

La Catalunya de Jules Ainaud (1871-1872) constitueix la primera presentació pública que restitueix la seva legítima autoria i fa valer la seva aportació a la història de la nostra fotografia. L’exposició reuneix un centenar de còpies d’època en paper a l’albúmina a partir de negatiu de vidre al col·lodió humit i es completa amb catorze vistes estereoscòpiques i tretze reproduccions dels negatius en plaques de vidre d’aquestes vistes que permeten apreciar la riquesa de detalls de la imatge en comparació amb les obres en paper. Totes les còpies incloses en els catàlegs que l’empresa Laurent va fer servir per a la comercialització entre el 1872 i el 1879.

Les exposicions formen part de la secció oficial del Festival PHotoESPAÑA