La Fundació oferirà un horari especial i entrada gratuïta de 18.00 a 22.00 hores

Amb motiu de la celebració de la Nit dels Museus, dissabte que ve, 15 de maig, les exposicions de Claudia Andujar i La mirada captiva. La col·lecció de daguerrotips del Centre de Recerca i Difusió de la Imatge (CRDI) – Girona, tindran accés gratuït de 18.00 a 22.00 hores (últim accés a les 21.30 hores).

Com a activitat especial, la Fundació oferirà visites guiades gratuïtes cada mitja hora a partir de les 18.30h, en català i castellà.

L’exposició “Claudia Andujar”, comissariada per Thyago Nogueira, coordinador de fotografia contemporània de l’IMS, presenta una àmplia panoràmica, prop de 300 fotografies centrades en la seva convivència amb els ianomami a partir del 1970, una instal·lació audiovisual i dibuixos fets pels indígenes. La seva obra, reconeguda internacionalment, és una proposta fotogràfica en la qual la intimitat de l’artista amb els subjectes i els motius representats es combina amb el recurs a un llenguatge experimental en el qual es troben l’art i l’activisme. A les imatges dels ianomami, seleccionades pel comissari al llarg d’una recerca de quatre anys en l’arxiu de l’artista, se suma una selecció de les primeres fotografies fetes per Andujar al Brasil, en les dècades del 1960 i 1970.

La mirada captiva., és la primera de les exposicions que s’organitzaran en el centre KBr Fundación MAPFRE juntament amb diferents institucions catalanes que acullen un patrimoni fotogràfic d’allò més ric.

A partir de les col·leccions del CRDI, l’exposició, comissariada per Joan Boadas i David Iglésias, cap del servei de gestió documental i arxiu i publicacions i cap de la secció de documentació gràfica i visual, respectivament, del CDRI, fa un recorregut per la història de l’origen de la fotografia a través d’una selecció de daguerrotips datats entre les dècades del 1840 i 1860 i amb formats que van de la mitja placa al novè de placa. A més a més, es presenten diversos tipus d’encapsulament d’aquestes imatges, des de les caixes de fusta amb cobertes de pell i les termoplàstiques típiques dels Estats Units fins al sistema europeu i francès, que consisteix en un marc obert a l’estil dels que es fan servir a les pintures.

El contingut de les imatges se centra en els retrats d’estudi: individuals, en parelles o de grup i «post mortem», i s’exposen, també, dues imatges en format estereoscòpic que reprodueixen escultures

On: Centre de Fotografia KBr Fundación MAPFRE

Horari: d’11.00 a 22.00 hores (últim accés a les 21.30 hores)

Gratuït de 18.00 a 22.00 (últim accés a les 21.30 hores)