Imatges de les exposicions

Fundación MAPFRE presentarà el setembre vinent quatre exposicions entre les seves sales de Madrid i Barcelona.

A Madrid, a la sala Recoletos, 23, comença la programació a partir del 24 de setembre amb dues mostres, Morandi. Ressonància infinita i Judith Joy Ross.

L’exposició de Giorgio Morandi (Bolonya, 1890-1964) fa un recorregut retrospectiu per l’obra del pintor italià, un dels artistes més significatius i inclassificables a la història de l’art del segle xx. A través de set seccions, la mostra tracta tots els temes volguts per l’artista, fonamentalment naturaleses mortes, paisatges i gerros amb flors.

A més a més, en el recorregut les obres de Morandi dialogaran amb una selecció de diferents peces d’artistes contemporanis com Joel Meyerowitz, Edmund de Waal, Rachel Whiteread, Bertozzi & Casoni, Alfredo Alcaín o Gerardo Rueda que han rebut la influència del mestre bolonyès.

Exposició organitzada per Fundación MAPFRE i Fundació Catalunya La Pedrera

D’altra banda, la Fundación presenta la retrospectiva de Judith Joy Ross (Pennsilvània, 1946) més àmplia feta fins avui, en la qual s’explora l’arxiu fotogràfic que l’artista ha anat desenvolupant durant els últims quaranta anys.

Els seus retrats obeeixen a un impuls personal i a un profund interès cap a les persones amb les quals es troba. El seu èxit es deu a la connexió que la fotògrafa estableix amb el retratat, mentre se centra en temes com la innocència, els diferents estadis del dol, la moral o els somnis de la societat.

Judith Joy Ross
MORANDI

Judith Joy Ross                                                                                                           Giorgio Morandi
Sin título, Eurana Park, Weatherly, Pensilvania, 1982                               Natura morta [Naturaleza muerta], 1942
Untitled, Eurana Park, Weatherly, Pennsylvania1                                       Óleo sobre lienzo, 36 × 42 cm
9,37 × 24,45 cm                                                                                                           Fondazione Magnani-Rocca, Mamiano di Traversetolo, Parma
© Judith Joy Ross, courtesy Galerie Thomas Zander, Cologne              © Giorgio Morandi, VEGAP, Madrid, 2021

A Barcelona, al centre de fotografia KBr Fundación MAPFRE, a partir del 30 de setembre, la Fundación exposa, a l’Espai 1, l’obra de Paolo Gasparini (Gorizia, Itàlia, 1934, nacionalitzat a Veneçuela des del 1954), el fotògraf que millor ha retratat les tensions i contradiccions culturals del continent sud-americà.

Les seves imatges transmeten la dura realitat social que ha enfrontat una regió l’autenticitat cultural de la qual és inqüestionable i on passat i tradició dialoguen amb una maldestra modernitat imposada.

L’exposició fa un recorregut per la trajectòria d’aquest artista, i se centra tant en fotografies com en un altre dels seus suports d’expressió principals: el fotollibre.

PAOLO GASPARINI

Paolo Gasparini