Realitzada per Carme Ruscalleda, Xef amb set estrelles Michellin

Sandra Sànchez, Biel Arbós, Marc Font i Marina García, alumnes de l’Escola d’Educació Especial Xaloc de Sabadell, dirigits per la xef Carme Ruscalleda, han cuinat avui a Carme Ruscalleda Cuina Estudi, de Sant Pol de Mar, la recepta romesquet de Rap, amb l’objectiu de visibilitzar les capacitats i talents de les persones amb discapacitat, així com compartir un vídeo perquè poguem cuinar i degustar aquesta riquíssima recepta casa nostra.

El vídeo ha estat impulsat per Fundació MAPFRE, l’Escola d’Educació Especial Xaloc i per descomptat per Carme Ruscalleda Cuina Estudi. La gravació s’ha realitzat mantenint les mesures de distanciament i prevenció recomanades per la situació de Covid 19.

En el vídeo, a més dels quatre alumnes, han participat Joaquim Teixidó, representant de Fundació MAPFRE a Catalunya Nord; Mònica Maya, directora de l’Escola d’Educació Especial Xaloc; i la reconeguda Xef Carme Ruscalleda, amb set estrelles Michellin.

Amb més de deu anys de trajectòria, el programa Junts Ho Podem Fer- Juntos Somos Capaces té com a objectiu principal fomentar la integració laboral de persones amb discapacitat intel·lectual o trastorn de salut mental. Per a això, col·labora directament amb entitats socials, associacions empresarials i institucions públiques.

A Catalunya, la iniciativa va arrencar en 2011 i fins al moment ha aconseguit que més de 1000 empreses de la Comunitat s’adhereixin al projecte, la qual cosa ha permès, a més, crear 700 ofertes d’ocupació i formar i inserir laboralment a 715 persones amb discapacitat intel·lectual o trastorn de salut mental.

A nivell nacional, el projecte ha fet possible que prop de 6.000 empreses participin en Junts Ho Podem Fer- Juntos Somos Capaces i que al voltant de 4.600 persones en situació de desocupació i amb discapacitat intel·lectual o trastorn de salut mental hagin trobat una oportunitat professional.